söndag 15 juni 2014

Om man drömmer om Paris, hamnar man på något vis, likt förbannat i Hunnebostrand.

I fredags tog jag och Tofu bussen till Hunnebostrand för att hälsa på min mamma ett par dagar. Tofu inledde resan med att bajsa i transportburen innan vi ens hunnit på spårvagnen. På andra bussen kräks han. Så klart hade jag inte med något papper att torka upp med och fick improvisera. Det gick inte jättebra.

När jag kliver av andra bussen och stämplar ut mitt busskort upptäcker jag saldot är på minus så jag kom aldrig på sista bussen. Vid det här laget är jag milt sagt lite irriterad. Men eftersom jag har världens bästa mamma som aldrig är längre än ett samtal bort så kom jag till slut fram i alla fall.

I morgon åker vi hemåt igen efter några fantastiska dagar i världens bästa Hunnebo. Jag har åkt båt och somnat i kojen, läst, gått på promenader med Tofu, grillat och framför allt haft kvalitetstid med min underbara mamma, hennes man och min fina morfar. En liten minisemester när en är för fattig för att åka utomlands.



1 kommentar:

  1. Snubblade över din blogg igår och har läst igenom det mesta. Tycker du skriver fantastiskt bra, kommer fortsätta läsa. Fortsätt kämpa, I say!

    SvaraRadera