tisdag 2 april 2013



Efter lite drygt tre år känns det som att det är dags att damma av bloggen! Sist jag skrev så höll jag på att läsa en kursbok om etik, moral och vad som är rätt och fel. Men det var nog en av de sista kursböckerna jag han läsa innan jag blev sjukskriven. Lite snopet att jag bara har läst en kurs på universitetet sen jag flyttade hit till Göteborg för tre och ett halvt år sedan när det var för att plugga jag flyttade hit. Men under de här åren har jag hunnit gå i terapi och grupp-mindfulness och jag skulle nog vilja påstå att jag mår stabilare nu än jag gjort på tio år. Mindfulness är verkligen nått som har varit jättebra för mig! Nu har jag mycket lättare att vara i nuet istället för att tänka på alla kommande måndagar, tvättider, ångestattacker, räkningar, tårar och jobbigheter på en och samma gång. Snart kommer jag förhoppningsvis få börja arbetsträna. (soc och försäkringskassan har inte precis haft eld i röven om man säger så)Känner mig både peppad och nervös inför att börja jobba. Ska bli jättekul så klart men jag har fortfarande ganska begränsad ork så det kommer säkert vara jobbigt i början. Vad som har hänt lite mer nyss så har det ju varit påsk. Viken jag har tillbringat hemma i skogen hos min familj. Jag har inte fått några godisägg men nått annat mycket bättre, 12 goda hönsägg från pappas glada hönor! Så till frukost imorgon blir det kanske kokta ägg, omelett eller nått annat gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar