måndag 5 maj 2014

Herr Tofu.

För sju månader sedan hände något som förändrade mitt liv totalt. Till det bättre. En liten krabat som heter Tofu flyttade in hos mig. När jag inte orkar leva ger han mig en anledning att kräla upp ur sängen. Han måste ha mat, vatten och omsorg. Jag kan strunta i mina egna behov, men jag kan inte ignorera hans. Han sover i min säng varje natt och ger mig trygghet. Han tröstar mig när jag gråter och finns där när jag känner mig ensam. 

Han är ganska korkad och har inte riktigt listat ut hur det här med lådan fungerar. Att man ska gräva i sanden för att begrava sitt bajs har han ännu inte kommit på trots att han snart är tio månader. Men han klär otroligt bra i fluga sa jag antar att det väger upp.

Han älskar mat och gör vad som helst för en munsbit. Förutom kött i alla former älskar han kikärter och bönor. Han gillar även tofu så han är väl lite av en kannibal.

Just nu ligger han på golvet bredvid mig och snarkar som en liten gris. Något han även gör i vaket tillstånd ibland. Därför kallar jag honom ibland för griskatten. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar