fredag 10 juli 2015

Ibland måste man göra saker man inte vågar,
annars är man ingen människa utan bara en liten lort.

Igår gjorde jag något som jag först inte trodde att jag skulle våga göra. Jag skulle åka till en kompis som jag inte träffat på jättelänge. När jag ska se efter hur vagnarna går upptäcker jag att vagnarna inte går alls utan istället går det ersättningsbussar på grund av att det är för mycket resenärer. För mycket resenärer. Det tog en millisekund för mig att bestämma mig för att stanna hemma för att slippa att eventuellt sitta på en överfull buss och få en panikångestattack för att jag börjar tänka på att alla säkert sitter och tittar på mig och tänker på hur ful jag är. Sen bestämde jag mig för att inte låta ångesten styra och åka i alla fall. Sen ångrade jag mig igen och tänkte stanna hemma. Sen kände jag att vad fan. Inte ska någon annan än jag styra över mitt liv. Jag tog en lugnande tablett. Tittade på ett avsnitt av Baby Daddy för att avleda tankarna medan tabletten verkade. Satte lurarna i öronen, satte på peppig musik och gick mot bussen i alla fall.


Här sitter jag på en buss med massor av människor och utmanar min sociala fobi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar