lördag 4 juli 2015

Någon annans problemfält.

Igår fyllde min flatmate år så det firade vi så klart. Hamnade på någon pubb i Kville där vi drack öl och vin. Samtalsämnen som avverkades under kvällen var bland annat dementa farmödrar och vilka jobb vi haft som vi hatat. Träffade en medelålders kvinna som berättade att hon minsann hade en fästman och en flickvän. (Fint ju!) Kände doften av cannabis trots att vi befann oss hundra meter från polisstationen. Kunde inte bestämma mig för om jag tyckte de som rökte var modiga eller lite dumma i huvudet.  Vi var hemma runt ett men jag kunde inte sova så jag satt och såg på medan natten förvandlades till dag och staden började vakna innan jag somnade framåt morgonen. Idag har jag varit bakfull och struntat i disken som behöver diskas. För det får vara någon annan problemfält idag.


1 kommentar:

  1. Ibland är det så himla skönt att strunta i saker som behöver göras som man egentligen vet att man kan skjuta på. :3

    SvaraRadera