måndag 1 februari 2010

Om du pendlar mellan kemiskt hög och helt naturlig låg.

Jag är så uppspinnad ikväll att jag kan inte sova, jag vill göra en miljon saker! Jag vill måla, läsa, börja plugga, träffa folk och livet kommer inte tillräckligt snabbt!

Och det kan ju tyckas bra.

Men jag vet att det kommer vända. Rätt som det är så sitter jag där med ångest och panik och är helt övertygad om att den här gången, den här gången är det på riktigt. Nu har jag genomskådat allt, nu har insett det som alla försöker dölja; att livet är meningslöst. Då spelar det ingen roll att jag varit genom det här så många gånger förut. Det spelar ingen roll att jag vet att ångesten släpper och paniken avtar efter ett par timmar eller dagar. Då är jag helt övertygad om att den här gången har jag verkligen genomskådat livet.

Dumma huvud, vad är det för fel på dig!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar