fredag 26 februari 2010

Telefonens förbannelse.

Idag tog jag äntligen tag i något som jag skjutit på länge. Jag ringde vårdcentralen. Vårdcentralen har bara telefontid mellan 11.00 och 12.00 och så tidigt på dagen är jag för det mesta inte speciellt modig. Men idag så kände jag att nu jävlar. Med nyfunnet mod lyfte jag luren ur klykan, eller okej jag tryckte grön lur på min mobiltelefon.

Piip piip.

"Välkommen till barnmorskemottagningen. Vill du lämna återbud tryck 1. För att boka en telefontid när barnmorskan ringer upp dig tryck 2."

Nej jag vill inte att ni ringer upp mig! Jag vill överhuvud taget inte prata i telefon. Jag vill säga mitt personummer, få en tid och sen komma till vårdcentralen och prata med någon på riktigt. Allt mitt mod försvan lika fort som det hade kommit. Sen fick jag ägna en lång stund till att försöka övertyga mig själv om att jag inte är totalt värdelös och att jag visst kan klara av ett telefonsamtal. Tillslut kände jag mig någolunda tapper. Men då var så klart telefontiden slut. Jag får väl göra ett nytt försök på måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar