fredag 6 november 2009

Jag ser mig i spegeln. Är det hon som är jag? II


Klockan är 08.16
Det är Lördag.
Nej jag är inte upp tidigt.
Jag är uppe än.

Jag gick inte och la mig för att jag ville ta vara på tiden medans jag mådde bra. Även om det råkade vara mitt i natten. Jag lagade mat, bakade och fick till och med ett målarryck. Det var kul att måla. Det var behagligt att vara.

Sen gick det två timmar och jag tappade mig själv.

Nu sitter jag här och stirrar på tavlan
och tycker det är ungefär lika kul att måla som att diska.
Jag tycker inte att det är kul att måla.
Jag har bestämt att det är kul att måla.
Jag tycker inte någonting.
Jag har bestämt.

Vad av allt jag tycker är verkligen jag?
Vad har jag valt att tycka?

Tycker jag verkligen att det är fel att döda djur?
Eller har jag bara bestämt mig för att tycka det?
Tycker jag verkligen om naturen?
Eller har jag bara bestämt mig för att tycka det?
Tycker jag verkligen att de där byxorna är snygga?
Eller har jag bara bestämt mig för att tycka det?

Tänk om jag bara har hittat på hela min personlighet?
Tänk om ingenting av det jag är, är på riktigt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar